Reklamation

Betingelserne ved reklamation finder både anvendelse ved køb i vores fysiske butikker og via vores webshop ilva.dk.

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret, og købelovens mangelsregler kan finde anvendelse ved alle køb foretaget i ILVA.

Hos ILVA har vi et tæt samarbejde med vores leverandører og vurderer løbende kvaliteten på alle vores varer. Vi står naturligvis inde for kvaliteten og stiller dig derfor langt bedre end den lovpligtige reklamationsret ved at yde 30 måneders reklamationsret. (Omfatter dog ikke havemøbler, brugskunst, belysning, boligtekstiler og tæpper) På udvalgte varer, som eksempelvis vores bedste madrasser, giver vi endda helt op til 25 års eller livstidsgaranti. 

De fleste af vores varer er lavet af naturmaterialer, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold - ellers kan det påvirke varens levetid og reklamationsret. Du er altid velkommen til at kontakte vores personale for råd og vejledning om korrekt pleje af dit produkt. Derved får du længst muligt glæde af dine møbler.

Bemærk: ILVAs møbler egner sig ikke til erhvervsbrug. Benyttes ILVAs møbler til erhverv, vil købet ikke være omfattet af reklamationsretten.

Hvis du har reklamation på din vare

Modtager du en vare med fejl eller mangel, udbedres denne som udgangspunkt ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombyttes varen eller dele af denne forudsat, at det ikke medfører ILVA uforholdsmæssige omkostninger.

Da mange af vores varer er specialfremstillede, må du påregne imellem 4-8 uger før en eventuel udbedring kan være gennemført, selvom vi naturligvis altid vil forsøge at løse reklamationen hurtigst muligt.

Ønsker du at reklamere, kan du

Hvis du har været så uheldig at få en defekt varer, som du ønsker at reklamere over, kan vi give dig den optimale betjening, hvis du udfylder reklamationsformularen, hvor du får mulighed for at beskrive fejlen og vedhæfte billeder.

Udfyld og indsend reklamationsformular

Reklamationsformularen modtages i vores Kundeservice, og du modtager samtidig en kopi. Vi behandler din reklamation hurtigst muligt.

Følgende skal være opfyldt, for at vi kan behandle din reklamation:

  • Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, når den opstår/opdages.
  • Varen skal være indenfor reklamationsretten, og der skal reklameres hurtigst muligt efter fejlen konstateres.
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt.
  • Bemærk: De fleste af vores sofaer bliver monteret med et transportstof i bunden. Transportstoffet har kun som formål at beskytte sofaen mod støv under transport. Stoffet er derfor ikke lavet i et holdbart materiale og kan let gå i stykker. Dette har ikke nogen praktisk funktion for sofaen og betragtes derfor ikke som en reklamation.
Mange af vores varer er lavet af naturmaterialer, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold ellers kan det påvirke varens levetid og reklamationsret. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er hverken dækket af alm. købelov eller ILVAs 30 måneders reklamationsret.

Det er dit eget ansvar at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse, men vi vil naturligvis gerne bidrage med vejledning.

Hvis vi afviser at behandle din reklamation eller afviser reklamationen, og du er uenig i denne beslutning, skal du vide, at du altid kan klage til Forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk

Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenCarl Jacobsens vej 35 2500 Valby EU-kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: www.ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop@ilva.dk.