Betingelser ved levering og afhentning

Betingelser ved levering med indbæring og levering til kantsten

Når du køber din vare, kan du vælge at få den leveret til din bolig med ILVA & IDEmøblers transportør.

Det er dit ansvar, at den aftalte leveringsadresse og leveringstidspunktet er korrekt, og at du er hjemme i det aftalte tidsrum. Kan du ikke være hjemme, skal du kontakte vores Kundeservice på telefon 88 17 99 10 senest 4 hverdage før den aftalte leveringsdato.

Er vores chauffør ikke kommet inden for det aftalte tidsrum, skal du ligeledes meddele dette inden 24 timer til vores Kundeservice på telefon 88 17 99 10.

Ændring af leveringsadresse eller – tidspunkt

Ønsker du at ændre tidspunktet for en levering, kan du benytte linket i den mail, du har fået tilsendt sammen med ordrebekræftelsen. Hvis du har andre ændringer, bedes du kontakte vores Kundeservice.

Ændring af leveringsadresse eller -tidspunkt skal ske senest 4 hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt. Ved senere ændring er vi desværre nødt til at opkræve et nyt fragtgebyr, og du må påregne ekstra leveringstid.

Ved ændring vil du modtage en ny, opdateret ordrebekræftelse fra os.

Levering med indbæring

Vi leverer dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt – forudsat at der er fri passage. Inden vi leverer dine varer, bedes du derfor sikre, at der er fri og uhindret adgang til det sted i boligen, hvor dit møbel skal placeres. Det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende. Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, og varen skal tages med retur, tilbageholder vi fragtgebyret, og der bliver også opkrævet fragtgebyr for en evt. ny levering.

Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler – og ellers kun til første hindring. Vi har desværre ikke mulighed for at skille en vare ad på adressen.

Accepteres udpakning af varen for at lette indbæring er dette på eget ansvar. Ved varer købt i vores butikker, vil en udpakning medføre, at returretten bortfalder. Se afsnittet om Fortrydelses- og bytteret.

Bemærk, at vores chauffører af lovgivningsmæssige hensyn ikke må tage deres sko af under levering. Det kan derfor være en god idé at afdække gulvet, og dette skal være gjort, inden chaufførerne ankommer på adressen. ILVA & IDEmøbler kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.

Levering til kantsten – uden indbæring

Dine møbler bliver leveret og placeret ved første dør i gadeplan eller ved første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Med denne leveringsform bliver dine møbler leveret usamlet og i emballage.

Levering af tunge varer på over 70 kg.

Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler. Ellers leveres varen kun til første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Vi har desværre ikke mulighed for at skille varerne ad på adressen.

Gode råd ved køb af store/tunge møbler

Ved køb af store/tunge møbler henviser vi i øvrigt til vores ”Leveringsråd”, hvor du kan læse mere om, hvad du specielt skal være opmærksom på i forbindelse med din levering.

Beskadigelse af indbo/bolig

Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, skal du notere det på fragtbrevet/følgesedlen, inden chaufførerne forlader adressen.

Kontrol af varen

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal du reklamere hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

Forgæves levering

Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, tager vi din vare med retur til vores centrallager, og du må påregne ekstra fragtgebyr og ekstra leveringstid for en evt. ny levering.

Betingelser ved levering med pakkepost

Når du køber din vare, kan du vælge at få den leveret med pakkepost.

Det er dit ansvar, at den aftalte leveringsadresse er korrekt, når ordren bliver oprettet. Opdager du en fejl i adressen, skal du hurtigst muligt kontakte vores Kundeservice på telefon 88 17 99 10.

Er din pakke ikke ankommet til aftalt tid, skal du ligeledes kontakte Kundeservice.

Kontrol af varen

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal der reklameres hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

Forgæves levering

Hvis du ikke er hjemme til at modtage din vare, vil din vare blive afleveret på nærmeste posthus med mindre, du har lavet anden aftale med posten (ex. Modtagerflex mv.). Se i øvrigt PostNords generelle forretningsbetingelser for pakker.

Betingelser ved afhentning af varer

Hvis du køber din vare i en butik, kan du vælge at afhente din vare i hvilken som helst af vores butikker.

Du bedes afhente din vare hurtigst muligt, efter du har modtaget en SMS/mail fra os om, at den er klar til afhentning.

Ændring af afhentningsadresse eller – tidspunkt

Ændring af afhentningsadresse eller dato for afhentning skal ske senest 4 hverdage inden den aftalte dato. Ved ændring vil du modtage en ny opdateret ordrebekræftelse fra os.

Kontrol af varen

Det er vigtigt, at du ved afhentning af varer i butikken kontrollerer, at emballagen og varen er intakt. Når du underskriver følgesedlen accepterer du, at varen er i rette stand, og der kan ikke efterfølgende reklameres over transportskader. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen, inden du forlader butikken.