Kurv
Kurv

Handelsbetingelser

1: Priser og prissikkerhed
2: Købsproces
3: Betaling
4: Leverings- og afhentningsbetingelser
5: Leveringsydelser
6: Annullering
7: Fortrydelses- og bytteret
8: Ombytningsret for senge
9: Garanti og reklamation
10: Privatlivspolitik

 

1. Priser og Prissikkerhed

1.1 Priser

Alle priser på vores hjemmeside er i danske kroner og er opgivet inkl. moms.

Den samlede pris for ordren, inkl. moms, eventuelle afgifter mv., vil fremgå i forbindelse med afgivelsen af din bestilling på ilva.dk

Eventuelle leveringsomkostninger vil blive pålagt afhængigt af varen.

1.2 Prissikkerhed

 

Finder du op til 30 dage efter dit køb din vare billigere hos os eller i en anden butik, udbetaler vi prisforskellen på et gavekort.

Hvad skal du gøre?

Skulle du mod forventning finde det ønskede produkt billigere hos os eller i en anden butik efter dit køb, så kontakt et af vores bolighuse eller vores kundeservice med din dokumentation: Kontakt kundeservice

Prisen skal opfylde vores enkle betingelser, som du kan læse nedenfor.

1.2.1 Betingelser:

  • Købsdatoen er den dato, du får din vare i fysisk besiddelse, hvilket betragtes som den leverings- eller afhentningsdato, der fremgår af din senest opdaterede ordrebekræftelse. Hvis du afhenter din vare senere end den dato, der er angivet på ordrebekræftelsen, er det naturligvis først den dato, hvor du afhenter din vare, der gælder som købsdato.
  • Du skal henvende dig til kundeservice eller i bolighuset, mens den nedsatte pris er gældende. Husk at medbringe din bon eller ordrebekræftelse.
  • Prissikkerhed omfatter ikke restpartier, køtilbud, åbningstilbud, udstillingsmodeller, specialbestillinger og havemøbler mv. der er nedsat til sæsonafslutning. Prissikkerhed omfatter heller ikke serviceydelser såsom leveringsydelser.
  • Gælder kun privatkøb.

2. Købsproces

I forbindelse med dit køb vælger du, hvordan du ønsker at få din vare leveret. Det kan være til afhentning eller levering med ILVAs transportør eller pakkepost. Du kan godt have flere leveringsformer på samme ordre.

2.1 Afhentning

Når du køber en vare hos ILVA, kan du vælge at afhente din ordre i et af vores bolighuse.

2.1.1 Afhentningsordre oprettet i bolighus

Hvis du køber i et bolighus, kan du vælge at afhente din vare i hvilket som helst af vores ILVA bolighuse. Dermed bliver du, i forbindelse med dit køb, kunde hos ILVA.

Afhentningsadressen og -tidspunkt (dato) aftales ved købet og står på ordrebekræftelsen, som bliver sendt til dig på mail. Du modtager en bekræftelse på SMS/mail, når din vare er klar til afhentning i bolighuset eller ét af vores afhentningslagre, så du er helt sikker på ikke at gå forgæves. Åbningstider finder du på vores hjemmeside.

Hvis afhentningstidspunktet er mere end 14 dage efter købstidspunktet, vil du en uge inden afhentning modtage en statusmail fra os.

Varen ligger klar til afhentning i 7 dage fra første klarmelding, herefter ophæves reservationen. Du modtager ikke yderligere information herom.

2.1.2 Afhentningsordre oprettet på ilva.dk

Hvis du køber en vare på ilva.dk, kan du vælge af afhente din vare i et af vores ILVA bolighuse. Dermed bliver du, i forbindelse med dit køb, kunde hos ILVA.

Afhentningsadressen og -tidspunkt (dato) fremgår af ordrebekræftelsen, som bliver sendt til dig på mail. Du modtager en bekræftelse på SMS/mail, når din vare er klar til afhentning i bolighuset eller ét af vores afhentningslagre, så du er helt sikker på ikke at gå forgæves. Åbningstider finder du på vores hjemmeside.
Hvis afhentningstidspunktet er mere end 14 dage efter købstidspunktet, vil du en uge inden afhentning modtage en statusmail fra os.

Varen ligger klar til afhentning i 7 dage fra første klarmelding, herefter ophæves reservationen. Du modtager ikke yderligere information herom.

2.1.3 Reservation af en vare til afhentning og betaling i bolighus

På vores webshop ilva.dk har du mulighed for at reservere en vare i et bolighus, hvis varen er på lager i bolighuset. Ordren betales ved afhentning i det valgte bolighus.

Vi pakker indkomne webordrer løbende, og du vil modtage en SMS eller en e-mail, når din reservation er klar til afhentning inden for åbningstid. Bestiller du inden kl. 12.00, kan du afhente efter kl. 15.00 samme dag.
Når du afhenter din reservation, skal du medbringe den e-mail eller SMS du har modtaget fra os, når din reservation er klar til afhentning og henvende dig til en medarbejder i bolighuset. 

Du skal afhente din reservation inden for åbningstiden den dag, du modtager beskeden eller de 2 efterfølgende åbningsdage. Herefter annulleres din ordre, og varen vil ikke længere være reserveret til dig. Du modtager ikke yderligere information herom.

2.2 Levering med transportør

Du kan vælge at få din vare leveret direkte til din bolig med vores transportør. Leveringsadressen og -tidspunkt (dato og 5-8 timers interval) aftales ved købet og fremgår af ordrebekræftelsen, som du får tilsendt på mail. Dagen før levering får du en SMS/mail med et 3 timers interval, og du bliver desuden ringet op af vores chauffører ca. ½ time før, din vare ankommer til leveringsadressen. Hvis leveringstidspunktet er mere end 14 dage efter købstidspunktet, vil du en uge inden levering modtage en statusmail fra os.

Ved levering med transportør leveres dine varer som udgangspunkt ved din kantsten i løbet af dagen. Ved bestilling er det muligt at tilkøbe merydelser som indbæring, montering og bortskaffelse af dit gamle møbel. Tillægspriserne forefindes under afsnittet ”Leveringsydelser”. 

2.3 Levering med pakkepost

Hvis du køber boligtilbehør (galleri, lamper, brugskunst og tekstiler) online, kan du vælge at få din vare leveret med pakkepost. Ved angivelse af leveringsadressen får du oplyst et leveringstidspunkt. Ordrebekræftelse med den aftalte leveringsadresse og -tidspunkt bliver sendt til dig på mail.

Bemærk at større varer, som møbler, ikke kan leveres med pakkepost.

3. Betaling

Vi gør opmærksom på, at der er forskellige betingelser vedrørende betaling, afhængigt af om du har købt din vare i ét af vores bolighuse eller i vores webshop, ilva.dk.

3.1. Betaling ved køb online

Al betaling er sikret af NETS EASY Payment Service. Det betyder, at kommunikationen er krypteret, så hverken ILVA eller andre kan opfange dine kort- og kontooplysninger. EASY’s betalingsløsninger er godkendt af de internationale kortselskaber efter den nye PCI certificering (Payment Card Industry). Det er din sikkerhed for, at du trygt kan handle på ilva.dk/p>

I ILVAs webshop kan du betale med:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • MobilePay
  • Gavekort udstedt af ILVA eller IDEmøbler

Hvis du betaler med et MasterCard, Visa Electron eller et andet debet/kredit betalingskort (undtagen dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Reservationen ophører og beløbet trækkes på din konto, når varen afsendes fra vores lager. 
Eneste undtagelse er ved bestilling af Spinta specialfremstillede garderobeskabsløsninger, der produceres efter mål.  Her trækkes beløbet ved bestilling og er ikke omfattet af den almindelige fortrydelsesret.

Hvis du fortryder din ordre inden varen er afsendt, giver vi meddelelse til din kortudbyder om samtidig at annullere reservationen af beløbet på din konto. Vi gør opmærksom på, at det er din kortudbyder, der herefter er ansvarlig for at annullere reservationen, og at beløbet kan være reserveret på din konto i en periode på løbende måned plus 30 dage afhængig af din aftale med kortudbyder – også selvom du har annulleret din ordre hos os.

Du er velkommen til at kontakte ILVA Kundeservice for flere oplysninger om fortrydelse af en ordre eller en reservation på din konto.

3.2. Betaling ved køb i bolighus

ILVA accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • Eurocard
  • Visa
  • Visa Electron
  • Gavekort udstedt af ILVA eller IDEmøbler


Kontant betaling kan kun foregå i vores bolighuse. Det er også muligt at betale via bankoverførsel, men vær opmærksom på, at det kan tage op til 4 hverdage, før betalingen er registreret hos os. Husk at angive ordrenummer som reference på overførslen.

Et gavekort til ILVA er et ihændehaverbevis, og uden personlig identifikation, hvilket betyder, at hvis du er så uheldig at miste det uanset årsag, kan det ikke spærres eller erstattes. ILVA kan ikke identificere ejeren af kortet. Det betyder, at den person, som er i besiddelse af gavekortet, kan indløse det. 

3.3 Betalingsfrist

Vi kan først ekspedere dit køb, når betalingen er registreret på ordren. Du skal derfor lave en præcis aftale med din sælger om betalingen og være opmærksom på, at din ordre skal være fuldt betalt, før vi kan udlevere din vare ved afhentning i bolighus/afhentningslager eller ved levering til din bolig med transportør/pakkepost.

Vær opmærksom på, at betalingen skal være registreret hos os senest 4 hverdage før det aftalte leveringstidspunkt, uanset hvilken leveringsform du har valgt (afhentning eller levering).

Det er desværre ikke muligt at betale til chaufførerne, når vores transportør leverer varen til din bolig.

4. Betingelser ved levering og afhentning

4.1. Betingelser ved levering med indbæring og levering til kantsten

Når du køber din vare, kan du vælge at få den leveret til din bolig med ILVAs transportør. Dette omfatter dog ikke varer, der kun er på lager i  en fysisk butik,  udstillingsvarer og outletvarer – Se separat afsnit om ”Levering af udstillingsvarer og outletvarer” under afsnittet "Leveringsydelser".

Det er dit ansvar, at den aftalte leveringsadresse og leveringstidspunktet er korrekt, og at du er hjemme i det aftalte tidsrum. Kan du ikke være hjemme, skal du kontakte vores Kundeservice senest 4 hverdage før den aftalte leveringsdato. Kontakt kundeservice 

Er vores chauffør ikke kommet inden for det aftalte tidsrum, skal du ligeledes meddele dette inden 24 timer til vores Kundeservice her: Kontakt kundeservice

4.1.1 Ændring af leveringsadresse eller – tidspunkt

Ønsker du at ændre tidspunktet for en levering, kan du benytte linket i den mail, du har fået tilsendt sammen med ordrebekræftelsen. Hvis du har andre ændringer, bedes du kontakte vores Kundeservice.

Ændring af leveringsadresse eller -tidspunkt skal ske senest 4 hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt. Ved senere ændring er vi desværre nødt til at opkræve et nyt leveringsgebyr, og du må påregne ekstra leveringstid. 

Ved ændring vil du modtage en ny, opdateret ordrebekræftelse fra os.

4.1.2 Levering med indbæring

Vi leverer dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt – forudsat at der er fri passage. Inden vi leverer dine varer, bedes du derfor sikre, at der er fri og uhindret adgang til det sted i boligen, hvor dit møbel skal placeres. Det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende. Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, og varen skal tages med retur, tilbageholder vi leveringsgebyret, og der bliver også opkrævet leveringsgebyr for en evt. ny levering. 

Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler – og ellers kun til første hindring. Vi har desværre ikke mulighed for at skille en vare ad på adressen.

Accepteres udpakning af varen for at lette indbæring er dette på eget ansvar. Ved varer købt i vores bolighuse, vil en udpakning medføre, at returretten bortfalder. Se afsnittet om Fortrydelses- og bytteret.

Bemærk, at vores chauffører af lovgivningsmæssige hensyn ikke må tage deres sko af under levering. Det kan derfor være en god idé at afdække gulvet, og dette skal være gjort, inden chaufførerne ankommer på adressen. ILVA kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.

4.1.3 Levering til kantsten – uden indbæring

Dine møbler bliver leveret og placeret ved første dør i gadeplan eller ved første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Med denne leveringsform bliver dine møbler leveret usamlet og i emballage.

4.1.4 Levering af tunge varer på over 70 kg.

Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler. Ellers leveres varen kun til første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Vi har desværre ikke mulighed for at skille varerne ad på adressen.

4.1.5 Gode råd ved køb af store/tunge møbler

Ved køb af store/tunge møbler henviser vi i øvrigt til vores Gode råd om levering, hvor du kan læse mere om, hvad du specielt skal være opmærksom på i forbindelse med din levering.

4.1.6 Beskadigelse af indbo/bolig

Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, skal du notere det på fragtbrevet/følgesedlen, inden chaufførerne forlader adressen.

4.1.7 Kontrol af varen

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal du reklamere hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

4.1.8 Forgæves levering

Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, tager vi din vare med retur til vores centrallager, og du må påregne ekstra leveringsgebyr og ekstra leveringstid for en evt. ny levering.

4.2. Betingelser ved levering med pakkepost

Når du køber din vare, kan du vælge at få den leveret med pakkepost.

Det er dit ansvar, at den aftalte leveringsadresse er korrekt, når ordren bliver oprettet. Opdager du en fejl i adressen, skal du hurtigst muligt kontakte vores Kundeservice på telefon 88 17 99 10. 

Er din pakke ikke ankommet til aftalt tid, skal du ligeledes kontakte Kundeservice.

4.2.2 Kontrol af varen

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal der reklameres hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

4.2.2 Forgæves levering

Hvis du ikke er hjemme til at modtage din vare, vil din vare blive afleveret på nærmeste pakkeshop med mindre, du har lavet anden aftale med posten.

4.3. Betingelser ved afhentning af varer

Hvis du køber din vare i et bolighus, kan du vælge at afhente din vare i hvilket som helst af vores bolighuse. 

Du bedes afhente din vare hurtigst muligt, efter du har modtaget en SMS/mail fra os om, at den er klar til afhentning. Såfremt du er forhindret i at afhente din vare indenfor 20 dage efter modtaget klarmelding, bedes du kontakte os for nærmere aftale. 

4.3.1 Ændring af afhentningsadresse eller – tidspunkt

Ændring af afhentningsadresse eller dato for afhentning skal ske senest 4 hverdage inden den aftalte dato. Ved ændring vil du modtage en ny opdateret ordrebekræftelse fra os.

4.3.2 Kontrol af varen

Det er vigtigt, at du ved afhentning af varer i bolighuset kontrollerer, at emballagen og varen er intakt. Når du underskriver følgesedlen accepterer du, at varen er i rette stand, og der kan ikke efterfølgende reklameres over transportskader. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen, inden du forlader bolighuset.

5. Fragt og leveringsydelser

Vi gør opmærksom på, at der er forskellige leveringsydelser, afhængig af om du køber i et af vores bolighuse eller i vores webshop ilva.dk.

5.1 Vi leverer kun til adresser i Danmark

Nedenstående leveringsydelser samt priser gælder således kun inden for Danmarks grænser, dvs. på Sjælland, Jylland, Fyn, Bornholm og brofaste øer. Gælder ikke på Grønland og Færøerne.

Det er vigtigt at lave en præcis aftale om levering i forbindelse med købet, da den evt. valgte leveringsydelse skal stå på ordren for at være gyldig.

5.2 Levering til bolighus: 0 kr.

Når du handler i et af vores bolighuse eller i vores webshop, kan du vælge at få din ordre leveret til nærmeste bolighus. Herefter vil du få besked fra os, når din ordre er klar til afhentning. Læs desuden betingelser for levering til bolighus her: Leverings- og afhentningsbetingelser.

5.3 Levering med pakkepost: fra 0 kr.

Boligtilbehør (galleri, lamper, brugskunst og tekstiler) leveres med GLS fra 0 kr*. Vær opmærksom på, at det er GLS' generelle forretningsbetingelser for pakker, som gælder for din forsendelse.

  • Levering til GLS pakkeshop: 0 kr. ved køb for mindst 499,-
  • Levering til GLS pakkeshop: 39 kr. ved køb under 499,-
  • Levering til privatadresse: 59 kr.

*Bemærk: Enkelte produkter af mere skrøbelig karakter, som eksempelvis Spejle, kan ikke leveres med GLS og må derfor leveres på anden vis, hvilket kan påføre ekstra leveringsomkostninger. Ved bestilling af de vedrørte varer vil den eksakte leveringsomkostning være angivet.
Hvis du har bestilt mere end et produkt, kan din ordre muligvis splittes i flere leveringer, enten hvis varerne er for store eller tunge til at sendes samlet, eller hvis varerne kommer fra forskellige lagre. Vi kan ikke garantere, at leveringerne ankommer samme dag.
Har du spørgsmål angående din levering med GLS, er du velkommen til at kontakte ILVAs kundeservice: Kontakt kundeservice

5.4 Levering til kantsten: 349 kr. (Gratis ved køb over 6.000 kr.)

Dine møbler bliver leveret og placeret ved første dør i gadeplan eller ved første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Med denne leveringsform bliver dine møbler leveret usamlet og i emballage. Se i øvrigt ILVAs betingelser ved levering. Læs mere her: Leverings- og afhentningsbetingelser.

5.4.1 Gratis levering til kantsten på ordrer over 6.000 kr.

Når du lægger en ordre på 6.000 kr. eller derover i et af vores bolighuse eller på ilva.dk, tilbyder ILVA gratis levering til kantsten. Dette omfatter dog ikke varer, der kun er på lager i en fysisk butik,  udstillingsvarer og outletvarer – Se separat afsnit om ”Levering af udstillingsvarer og outletvarer” under afsnittet "Leveringsydelser".

5.4.2 Mulige tilvalg til kantstenslevering

1. Indbæring: +400 kr.

Møbler købt på ilva.dk leveres af to vognmænd, der bærer dine møbler ind og placerer dem i boligen efter din anvisning. Vær opmærksom på, at udpakning, samling og bortskaffelse af emballage ikke er en del af denne leveringsydelse. Se i øvrigt ILVAs betingelser ved levering med transportør. Læs mere her: Leverings- og afhentningsbetingelser.

2. Montering af ét møbel: +350 kr.

Dit nye møbel bliver leveret af to fragtmænd, der bærer møblet ind og samler det. Ønskes der yderligere hjælp til montering er prisen 350 kr. pr. enhed. 
Bemærk: Denne service kan kun tilkøbes, hvis du også har tilkøbt indbæring. Denne service tilbydes kun på senge, udvalgte lænestole samt sofaer (dog ikke sovesofaer). Denne service tilbydes ikke på vores webshop. Kontakt venligst nærmeste bolighus.

3. Bortskaffelse af ét tilsvarende møbel: +600 kr.

Dit nye møbel bliver leveret af to vognmænd på det sted i boligen, hvor du ønsker det placeret. Vognmændene medtager returmøbel svarende til det, vi leverer. Det eneste, du skal gøre, er at skille møblet ad. 
Bemærk: Denne service kan kun tilkøbes, hvis du også har tilkøbt indbæring. Denne service tilbydes ikke på vores webshop. Kontakt venligst nærmeste bolighus for yderligere information.

5.5 Levering af udstillingsvarer og outletvarer

Varerne kan bringes ud inden for få timer direkte fra vores bolighus med en ekstern eksprestransport. Vi sørger gerne for formidling af kontakt til transportørbestilling.
Da transporten ikke håndteres af ILVA men af et eksternt transportfirma, skal bestilling og betaling for transporten afregnes direkte med transportfirmaet efter fast takst, som afhænger af postnummer. Der er én fragtmand i bilen, men en ekstra fragtmand kan bestilles mod merbetaling. Bemærk: Denne service tilbydes ikke i vores webshop. Kontakt venligst nærmeste bolighus.

Udstillingsmodeller og outletvarer fra et af vores bolighuse kan kun leveres med denne leveringsform.

Kontakt din nærmeste ILVA for detaljer omkring levering fra vores bolighuse.

6. Annullering

Du kan naturligvis altid vælge at annullere den del af din ordre, der bliver væsentligt forsinket, men der udbetales udelukkende kompensation, hvis varen bliver leveret. En væsentlig forsinkelse er over 3 uger.

6.1 Force majeure

Hvis der opstår særlige forhold, som generelt forhindrer os i at kunne overholde leveringstiden, kan vi påberåbe os force majeure. Eksempler på dette kan være strejker, snestorme og brand.

7. Fortrydelses- og bytteret

Returner dit køb når som helst.

Hos ILVA er det nemt at returnere og bytte dine varer, hvis du skifter mening. 

Vi refunderer det fulde beløb – uden tidsbegrænsning – på varer, der returneres med købsdokumentation i form af bon eller ordrenummer. Det gælder, uanset om varerne er købt i et af vores bolighuse eller online på ilva.dk.

Der er dog et par undtagelser og forhold, du skal være opmærksom på:

  • Hvis dit køb er foretaget efter mål opgivet fra dig, er der ingen fortrydelse eller returret. Dette gælder eksempelvis vores sortiment af SPINTA garderobeskabe.
  • Hvis du har købt et møbel med et stof eller læderbetræk valgt i bolighusets stofkollektion, eller hvis du har købt en vare på ilva.dk, der er angivet som specialbestilling, vil der ved returnering blive modregnet et afbestillingsgebyr på 25%. Vi tager dette afbestillingsgebyr, fordi dit bestilte møbel er speciallavet efter dine ønsker, og fordi vi ikke kan sælge møblet videre til samme pris efterfølgende
  • Du må gerne prøve varen derhjemme på samme måde, som du ville gøre i bolighuset, men du må ikke tage varen i brug. Hvis varen er prøvet udover, hvordan du ville gøre i bolighuset, betragter vi varen som brugt. Det betyder, at hvis du fortryder dit køb, får du kun en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.
  • Varer købt som beset fx udstillingsmodeller eller varer købt outlet er ikke omfattet af fortrydelses- og bytteretten.
  • Som oftest betragter vi en vares emballage som en del af varen. Hvis emballagen er beskadiget eller på en anden måde i en stand, som gør, at den ikke kan genbruges, betragter vi derfor varen som brugt. Hvis du fortryder dit køb, efter emballagen er brudt, kan det derfor være, at du kun får en del eller intet af beløbet retur. Beløbet vil i givet fald være afhængigt af varens handelsmæssige værdi.
  • Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor emballagen er blevet brudt efter leveringen. F.eks lagner, madrasser, hovedpuder, sengetøj og lignende.
  • Bemærk, at ved erhvervskøb bortfalder returretten. Det er således ikke muligt at fortryde sit køb, når det er købt i forbindelse med erhverv.
    Dette er gældende, så snart der er handlet som erhvervsdrivende eller på vegne af en erhvervsdrivende.

     

Gode råd i forhold til fortrydelse:

Vi anbefaler, at du gemmer varens originale emballage og returnerer varen i denne. Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der i betydelig grad forringer dens værdi, forbeholder vi os retten til at reducere godtgørelsen. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi har modtaget den/dem.

Vær opmærksom på, at du skal være forsigtig, når du samler og/eller adskiller dine møbler. Skader på produktet kan nemlig betyde, at varens værdi forringes, og det kan få betydning for, hvor stor en andel af købesummen, du kan få tilbage.

7.1. Sådan gør du brug af fortrydelses- og bytteret

Hvis du ønsker at fortryde eller ombytte en eller flere varer, skal du hurtigst muligt kontakte os ved at henvende dig personligt i et af vores bolighuse eller kontakte kundeservice: Kontakt kundeservice. Du kan også vælge at sende varen retur til ILVA. I så fald skal du udfylde vores standardfortrydelsesformular: Fortrydelsesformular og lægge denne ved varen, du ønsker at returnere.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice på 88179910 eller sende en mail til kundeservice: Kontakt kundeservice


7.1.1 Ved returnering af pakker du har modtaget med GLS:

Hvis du vil returnere varer, du har modtaget med GLS, skal du benytte den medsendte returlabel og vedlægge en kopi af standardfortrydelsesformularen.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering med pakkepost koster 39 kr., som modregnes værdien af dine returvarer.

Varen returneres til nedenstående adresse tydeligt mærket med ordrenummer:

ILVA Logistik
Sadelmagervej 2
7100 Vejle
Mærke: Ordrenummer

Hvis varens originale emballage mangler, kan det muligvis betyde, at varens værdi forringes. Så vil du være sikker på at kunne få hele købsbeløbet retur, anbefaler vi, at varen returneres i original emballage.

7.1.2 Returnering af varer afhentet i butik eller leveret med transportør:

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, kan du aflevere den pågældende vare i et af vores bolighuse. Du kan finde adresser på vores bolighuse her: Bolighuse og åbningstider.

Hvis du ønsker varen afhentet af vores transportør, er du velkommen til at kontakte kundeservice for nærmere aftale. Udgifterne ved returnering af møbler forventes højest at beløbe sig til 749 kr., som modregnes værdien af dine returvarer. Vi gør dig opmærksom på at ved afhentning af transportør, skal varen være adskilt og forsvarligt emballeret.

Mangler varens originale emballage, kan det muligvis betyde, at varens værdi forringes, så vil du være sikker på at kunne få hele købsbeløbet retur, anbefaler vi, at varen returneres i original emballage.

7.2 Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret på hele ordren, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig – også leveringsomkostninger. Refundering af leveringsomkostninger gælder dog ikke ved delvis fortrydelse. Se særskilt afsnit herom. Refundering af leveringsomkostninger gælder heller ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Refunderingen sker uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde dit køb. Tilbagebetalingen bliver gennemført med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet besked om noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

7.3 Delvis fortrydelse:

Ønsker du kun at fortryde dele af dit køb, gælder ovenstående betingelser stadig. Dog vil du ved delvis fortrydelse ikke få refunderet leveringsomkostningerne

8. Ombytningsret for senge

En god søvn er vigtig. Derfor er det vigtigt for os, at du sover som en drøm – hver nat. Madrassen skal hverken være for hård eller blød – den skal være helt perfekt. Hvis du opdager, at din nye madras, mod forventning, ikke passer til dine behov, har du mulighed for at bytte madrassen indenfor 90 dage – og nætter. Ved ombytning af en hel seng/madras, vil sengen/madrassen blive taget retur til en reduceret pris. Du kan læse om betingelserne nedenfor.

Sådan gælder 90 nætters ombytningsret:

8.1 Dunlopillo:

Hvis du har købt en Dunlopillo-madras i standardmål (90x200/210 cm), der ikke lever op til dine forventninger, kan du ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Du kan bytte madrassen til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras.

  • Du kan ombytte madrasser med aftageligt betræk og udtagelig madraskerne
  • Du kan ombytte madrasser i standardmål 90x200/210 cm
  • De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning af kerne: 1.699 kr.
  • Ombytningen gælder kun for madrassen – du kan ikke ombytte topmadrassen

8.2 Wonderland:

Er du ikke tilfreds med din madras fra Wonderland i standardmål? Bare rolig, du kan ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Du kan ombytte til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras.

  • Du kan ikke ombytte din madras, hvis du har en seng med hel kerne i målene 160/180/200 x 200 cm eller 160/180/210 x 210 cm
  • Ombytningen gælder kun for madrassen – du kan ikke ombytte topmadrassen
  • De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning af kerne: 1.699 kr.

8.3 Tempur:

Hvis du har købt en TEMPUR Pro® Plus Smartcool 25cm, TEMPUR Pro® CoolQuilt 27cm, TEMPUR Pro Air™ 25cm der ikke lever op til dine forventninger, kan du ombytte den til en anden følelse indenfor 60 nætter. Du kan bytte madrassen til en anden indenfor samme produkttype., og du kan lave én ombytning pr. madras.

  • Der ombyttes størrelser 90x200/90x210 cm & 180x200/180x210 cm
  • Der ombyttes madrasser fra følgende serier: TEMPUR Pro® Plus Smartcool 25cm, TEMPUR Pro® CoolQuilt 27cm, TEMPUR Pro Air™ 25cm
  • Det er muligt at ombytte til en anden følelse, men indenfor samme produkttype.
  • De 60 dage gælder fra den dag, du modtager din madras
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning af madras 90x200/90x210 cm: 2199 kr.
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning af madras 180x200/180x210 cm 3699 kr.
  • Ombytning ikke mulig.

8.4 Nocturne Classic:

  • Ombytning ikke mulig.

8.5 Nocturne Solid:

  • Ombytning ikke mulig.

8.6 Nocturne Silver:

Har du købt en Nocturne Silver-madras i standardmål (90x200/210 cm og 140x200 cm) med lynlås til at udskifte kernen, og den ikke lever op til dine forventninger, kan du ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Du kan bytte madrassen om til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras.

  • Det er kun madrasser med aftageligt betræk og udtagelig madraskerne, du kan ombytte
  • De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras
  • Ombytningen gælder kun for madrassen – du kan ikke ombytte topmadrassen
  • Hvis du vil opgradere din madras, skal du betale den difference, der er mellem dit originale køb og din nye madras
  • Hvis du gerne vil bytte din madras til en ny, der er billigere, får du udbetalt differencen på et gavekort, så du selv kan vælge, hvad du vil have i stedet
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning: 699 kr.

8.7 Nocturne Unique:

Hvis du oplever, at din Nocturne Unique-madras ikke er, som du havde forventet, kan du ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Det er kun madrasser, der har aftageligt betræk og udtagelig madraskerne, du kan bytte.

  • Du kan kun ombytte til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras
  • De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras
  • Ombytningen gælder kun for madrassen – du kan ikke ombytte topmadrassen
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning af kerne: 1.699 kr.

8.8 Nocturne Exclusive:

Hvis din nye Nocturne Exclusive-madras i standardmål (90x200/210 cm og 140x200 cm) ikke lever op til dine forventninger, kan du ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Du kan ombytte madrassen til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras.
Madrasmålene 160/180x200/210 cm og 210x210 cm som hele kerner kan ikke ombyttes.

  • Det er kun madrasser med aftageligt betræk og udtagelig madraskerne, du kan ombytte
  • De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras
  • Ombytningen gælder kun for madrassen – du kan ikke ombytte topmadrassen
  • Hvis du vil opgradere din madras, skal du bare betale den difference, der er mellem dit originale køb og din nye madras
  • Hvis du gerne vil bytte din madras til en ny, der er billigere, får du udbetalt differencen på et gavekort, så du helt selv kan vælge, hvad du vil have i stedet
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning: 699 kr.

8.9 Temprakon:

Hvis din nye Temprakon-madras i standardmål (90x200/210 cm og 140x200 cm) ikke lever op til dine forventninger, kan du ombytte den til en anden fasthed indenfor 90 nætter. Du kan ombytte madrassen til en anden fasthed indenfor den samme madrastype, og du kan lave én ombytning pr. madras.

Madrasmålene 160/180x200/210 cm og 210x210 cm som hele kerner kan ikke ombyttes.

  • Det er kun madrasser med aftageligt betræk og udtagelig madraskerne, du kan ombytte
  • De 90 dage gælder fra den dag, du modtager din madras
  • Ombytningen gælder kun for madrassen – du kan ikke ombytte topmadrassen
  • Hvis du vil opgradere din madras, skal du bare betale den difference, der er mellem dit originale køb og din nye madras
  • Hvis du gerne vil bytte din madras til en ny, der er billigere, får du udbetalt differencen på et gavekort, så du helt selv kan vælge, hvad du vil have i stedet
  • Håndterings- og leveringsgebyr for ombytning: 699 kr.

8.10 Roll og Atlas madrasser:

  • Ombytning ikke mulig

 

Bemærk: Du kan ikke foretage ombytning på udstillingsmodeller.

Hvis du vil ombytte din seng jf. ovenstående betingelser, skal du blot henvende dig til vores kundeservice på tlf.: 88179910 eller Kontakt kundeservice. Tag kontakt til dit nærmeste bolighus, hvis sengen, du vil have ombyttet, er en Nocturne Silver.

9. Garanti og Reklamation

Vores betingelser ved reklamation er ens, uanset om du har købt i et af vores bolighuse eller på ilva.dk.

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret, og købelovens mangels regler kan bruges ved alle køb hos ILVA.

Hos ILVA har vi et tæt samarbejde med vores leverandører og vurderer løbende kvaliteten på alle vores varer. Vi står naturligvis inde for kvaliteten og vil derfor gerne stille dig langt bedre end den lovpligtige reklamationsret. Derfor yder vi 60 måneders garanti på alle produkter købt i ILVA efter d. 1/1 2024. Se de særskilte garantivilkår for nærmere information af ILVAs garanti. På udvalgte varer, som eksempelvis vores bedste senge, giver vi endda helt op til 25 års- eller livstidsgaranti. 

De fleste af vores varer er lavet af naturmaterialer, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold – ellers kan det påvirke varens levetid og reklamationsret. Du er altid velkommen til at kontakte vores personale for råd og vejledning om korrekt pleje af dit produkt eller læse mere her: Plejeguide. Derved får du længst mulig glæde af dine møbler. 

Bemærk, at vores møbler ikke er fremstillet til erhvervsbrug, hvor der forventeligt er hårdere slid på møblerne end ved privatbrug. Benyttes møblerne til erhverv, er købet derfor ikke omfattet af reklamationsretten. Vi kan i stedet henvise til Third.space, som er vores partner på erhvervsmarkedet.

9.1 Hvis du har reklamation på din vare

Hvis vi vurderer, at reklamationen er berettiget, og har modtaget en vare med fejl eller mangler, bliver dette som udgangspunkt udbedret ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombytter vi varen eller dele af den forudsat, at det ikke medfører ILVA uforholdsmæssige omkostninger. 

Da enkelte af vores varer er specialfremstillede, må du påregne imellem 4-6 uger, før en eventuel udbedring kan være gennemført, selvom vi naturligvis altid vil forsøge at løse reklamationen hurtigst muligt.

Hvis du har købt en varer via vores Outlet eller udstillings- og demomodeller i en af vores butikker er varen købt med de eventuelle mangler og skader, som er og forefindes på købstidspunktet. Disse eventuelle mangler er således ikke omfattet af vores garanti eller reklamationsret.

For eventuelle andre skader og mangler, som ikke forefindes på købstidspunktet gælder reklamationsretten.

9.2 Ønsker du at reklamere

Hvis du har været så uheldig at få en defekt vare, som du ønsker at reklamere over, kan vi give dig den optimale betjening, hvis du udfylder vores reklamationsformular

Reklamationsformularen modtages i vores Kundeservice, og du modtager samtidig en kopi. Vi behandler din reklamation hurtigst muligt.

Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:

  • Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, når den opstår/opdages, eller indenfor rimelig tid.
  • Behøring dokumentation for købet skal fremvises i form af ordrebekræftelse og evt. garantibevis.
  • Varen skal være indenfor reklamationsretten, og såfremt at skaden er sket efter 24 måneder fra købet, skal fejlen væren omfattet af garantibestemmelser i det fremsendte garantibevis.
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet og billeder skal være vedhæftet
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt. Det er dit ansvar som kunde, at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er hverken dækket af den almindelige købelov eller ILVAs 60 måneders reklamationsret.
  • Varer købt i et af vores OUTLET bolighuse, er alene omfattet af 24 måneders reklamationsret.
  • Udstillingsvarer eller varer købt i outlet til en væsentlig reduceret pris, vil som udgangspunkt ikke blive ombyttet til en ny vare.

Bemærk, at de fleste af vores sofaer og lænestole bliver monteret med et transportstof i bunden. Transportstoffet har kun som formål at beskytte møblet mod støv under transport. Stoffet er derfor ikke lavet i et holdbart materiale og kan let gå i stykker. Dette har ikke nogen praktisk funktion for sofaen eller lænestolen og betragtes derfor ikke som en reklamation.

Hvis vi afviser at behandle din reklamation eller afviser reklamationen, og du er uenig i denne beslutning, skal du vide at du kan indgive en klage til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR, hvis du vil klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med en bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Hvis du klager, skal du angive vores e-mailadresse kundeservice@ilva.dk

10. privatlivspolitik

ILVA A/S ("ILVA", "vi" eller "os") behandler personoplysninger om dig, når du henvender dig til os, besøger vores butikker, besøger vores website eller foretager et køb. Vores behandling sker i overensstemmelse med principperne og kravene i databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven.

Formålet med denne privatlivspolitik er at fortælle dig nærmere om, hvordan vi konkret behandler dine personoplysninger, og om dine rettigheder i forbindelse med behandlingen. 

Hvis du har spørgsmål til privatlivspolitikken, eller ønsker at udøve dine individuelle rettigheder beskrevet nedenfor, kan du kontakte os via følgende kontaktoplysninger:

ILVA A/S
CVR nr.: 28505108
Damvej 9
8471 Sabro
Tlf. 88 17 99 10

Du kan kontakte os via følgende formular.
Eller skriv til os på: kundeservice@ilva.dk

10.1. Formålet, Typer af personoplysninger samt retsgrundlag for behandlingen

Vi behandler følgende personoplysninger som nærmere beskrevet nedenfor. 

a) Formål - behandling af tilbud, ordrer og administration af kundeforhold

  1. Typer af personoplysninger
    1. Navn
    2. Adresse
    3. E-mail
    4. Telefonnummer
    5. Betalingsmetode
    6. Ordreoplysninger samt ordrehistorik
    7. Projektoplysninger
  2. Retsgrundlag
    1. Behandlingen er nødvendig af hensyn til opfyldelse af vores aftale om køb og foretage levering (GDPR art. 6, stk. 1, litra b).
    2. Vores legitime interesse i at sikre en tilfredsstillende kundeoplevelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra f)
  3. Opbevaringsperiode
  1. Vi sletter personoplysningerne løbende.
  2. Kundeordre anonymiseres efter 30 måneder i henhold til reklamationsretten, medmindre du har en aktiv Mit ILVA profil, hvor du altid vil have dine ordre tilgængelige.
  3. Bogføringspligtige oplysninger i relation til behandling af ordrer opbevares i 5 år efter udløbet af det regnskabsår, hvor ordren er afgivet

b) Formål - oprettelse af medlemskab til Mit ILVA, registrering i vores IT-systemer samt administration af dit medlemskab

  1. Typer af personoplysninger
    1. Navn
    2. Adresse
    3. Telefonnummer
    4. E-mail
    5. Favorit produkter (valgfrit)
    6. Ordreoplysninger samt ordrehistorik
    7. Leveringstider
  2. Retsgrundlag
    1. Behandlingen er nødvendig af hensyn til indgåelse og opfyldelse aftale om medlemskab til Mit ILVA (GDPR art. 6, stk. 1, litra b).
    2. Vores legitime interesse i at sikre en fyldestgørende registrering (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).
  3. Opbevaringsperiode
    1. Personoplysninger opbevares så længe medlemskabet opretholdes.
    2. Ved opsigelse af dit medlemskab vil vi fortsat opbevare opsigelsesmailen samt tidspunktet for sletning af din profil i 2 år efter opsigelsen.

 c) Formål - Udstedelse og administration af gavekort, vouchers mm. (”Gavekort”)

 

    1. Type af personoplysninger
      1. Gavekortnummer
      2. Gavekortværdi
      3. Gyldighedsperiode
    2. Retsgrundlag
      1. Behandlingen er nødvendig af hensyn til håndtering af dit Gavekort.
      2. (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opbevaringsperiode
    1. Vi sletter personoplysningerne ved indløsning af gavekortet eller senest ved udløbet af gyldighedsperioden

d) Formål - Henvendelser via kundeservice, kommunikation via chat og anden kontakt, herunder administration af klager og indsigelser. Optagelse af samtaler med kundeservice til uddannelses- og dokumentationsformål

  1. Type af personoplysninger
    1. Navn
    2. E-mail
    3. Telefonnummer
    4. Indhold i henvendelse
    5. Reference nummer
  2. Retsgrundlag
    1. Vores legitime interesse i at besvare og administrere din henvendelse og sikre en tilfredsstillende kundeservice (GDPR art. 6, stk. 1, litra f)
    2. Dit samtykke til optagelse af telefonsamtaler (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
  3. Opbevaringsperiode
    1. Ved kontakt og kommunikation med dig sletter vi dine oplysninger 90 dage efter sidste kontakt. Chatbeskeder slettes efter 60 dage.
    2. Vedrører din henvendelse en reklamationssag gemmes oplysningerne iht. reklamationsretten.

E) Formål - Forhindring af svindel samt forebyggelse af hvidvask

  1. Type af personoplysninger
    1. Navn
    2. Ordreoplysninger
    3. Betalingsoplysninger
    4. Billede dokumentation
  2. Retsgrundlag
    1. Vores legitime interesse i at forhindre svindel (GDPR art. 6, stk. 1, litra f)
    2. Behandlingen er nødvendig for opfyldelse af vores retlige forpligtelse i henhold til hvidvaskloven (GDPR art. 6, stk. 1, litra c).
  3. Opbevaringsperiode
    1. Vi sletter personoplysningerne løbende.
    2. Vi opbevarer dine personoplysninger så længe den konkrete sag pågår.

 F) Formål – Cookies

  1. Type af personoplysninger
    1. Typer af personoplysninger fremgår af cookiepolitikken.
  2. Retsgrundlag
    1. Vores legitime interesse i at bruge nødvendige cookies for at forbedre vores hjemmeside (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).
    2. Retsgrundlaget for behandling af personoplysninger ved brug af ikke-nødvendige cookies er dit samtykke.
    3. (GDPR art. 6, stk. 1, litra a).
    4. Samtykket kan til enhver tid trækkes tilbage.
  3. Opbevaringsperiode
    1. Den maksimale opbevaringsperiode for cookies og andre lignende sporingsoplysninger afhænger af formålet med den enkelte cookie eller sporingsoplysning.
    2. Opbevaringsperioderne for de enkelte cookies og lignende sporingsoplysninger fremgår af cookiepolitikken

 G) Formål – Nyhedsbrev

  1. Type af personoplysninger
    1. Navn
    2. E-mail
    3. Favorit bolighus
    4. Tilmeldingsmetode
    5. Adfærd i nyhedsbrevet, herunder åbningsrate og klikrate
    6. Fødselsdato (valgfri)
  2. Retsgrundlag
    1. Dit samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
  3. Opbevaringsperiode
    1. Ved opsigelse af nyhedsbreve stopper vi øjeblikkeligt med at sende nyhedsbreve, personoplysningerne opbevares i 2 år efter opsigelse af nyhedsbreve.

 H) Formål - Direkte markedsføring og profilering, herunder via Mit ILVA

  1. Type af personlige oplysninger
    1. Medlems-id og medlemsstatus
    2. Geografiske data (lokation, by, land)
    3. Device info (oplysninger om din enheds styresystem)
    4. Købshistorik og kvitteringer
    5. Adfærd, inkl. købsadfærd og adfærd i appen, herunder spilaktivitet og vundne spil
    6. Ordrehistorik inkl. ordreværdi, ordretype, ordreindhold m.v.
    7. Modtagne og benyttede fordele
    8. tilknyttede faste rabatter
  2. Retsgrundlag
    1. Dit samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
    2. Vores legitime interesse i at kommunikere med dig og præsentere dig for vores forretninger og produkter (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).
  3. Opbevaringsperiode
    1. Vi sletter personoplysningerne løbende.
    2. Frem til tilbagekaldelse af samtykke, personoplysningerne opbevares i 2 år efter tilbagekaldelse af hensyn dokumentationspligt.

I) Formål - Markedsføring via vores sociale medie profiler, samt kommunikation med dig via vores profiler

  1. Type af personlige oplysninger
    1. Brugernavn
    2. Kommentarer på Instagrampost og Facebook
    3. Likes
    4. Opslag
    5. Beskeder
  2. Retsgrundlag
    1. Dit samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
    2. Vores legitime interesse i at kommunikere med dig og præsentere dig for vores forretninger og produkter (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).
  3. Opbevaringsperiode
    1. Vi sletter personoplysningerne og opslag løbende, ligesom vi forbeholder os retten til at slette likes og kommentarer, du har skrevet.
    2. Vi sletter personoplysningerne, når vi vurderer, at de ikke længere er nødvendige for opfyldelse af formålet

J) Formål - Administration af konkurrencer

  1. Type af personoplysninger
    1. Navn
    2. E-mail
    3. Brugernavn på Instagram eller Facebook ved konkurrence på disse medier
    4. Konkurrenceoplysninger
    5. Præmieoplysninger
  2. Retsgrundlag
    1. Behandlingen er nødvendig af hensyn til håndtering af din deltagelse i konkurrencen (GDPR art. 6, stk. 1, litra b).
    2. Vores legitime interesse i at administrere konkurrencer (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).
  3. Opbevaringsperiode
    1. Vinderens kontaktoplysninger opbevares i 12 måneder, regnet fra præmiens modtagelse. Øvrige deltagere slettes efter 30 dage.
    2. Bogføringspligtige oplysninger i relation til vinderens præmieudlodning opbevares dog i 5 år efter udløbet af det regnskabsår, hvor præmien udloddes.

K) Formål - Administration af samarbejdsaftaler med leverandører og samarbejdspartnere

  1. Type af personlysninger
    1. Navn
    2. Firmaadresse
    3. Kontaktoplysninger
  2. Retsgrundlag
    1. Behandlingen er nødvendig for at overholde en kontraktlig forpligtelse indgået af eller aftalt med dig på vegne af en af vores leverandører eller samarbejdspartnere (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)).
    2. Vores legitime interesse i at opretholde en løbende dialog med vores samarbejdspartnere og sikre korrekt registrering med henblik på fakturering, bogføring og/eller levering (GDPR art. 6, stk. 1, litra f)).
  3. Opbevaringsperiode
    1. Bogføringspligtige oplysninger i relation til behandling af ordrer opbevares i
    2. 5 år efter udløbet af det regnskabsår, hvor ordren er afgivet.
    3. Ved kontakt og kommunikation med dig sletter vi dine oplysninger 5 år efter sidste kontakt.

 L) Formål - Forbedring af vores hjemmeside

  1. Type af personoplysninger
    1. Browsertype
    2. Ip-adresse
    3. Geografisk data
    4. Tidspunkt for besøg eller eksponering
    5. Adfærd på hjemmesiden, herunder udvalgt leveringsbutik, oplysninger om køb, oplysninger om sete produkter
  2. Retsgrundlag
    1. Vores legitime interesse i at bruge nødvendige cookies for at forbedre vores hjemmeside (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).
    2. Retsgrundlaget for behandling af personoplysninger ved brug af ikke-nødvendige cookies er dit samtykke. (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
    3. Samtykket kan til enhver tid trækkes tilbage.
  3. Opbevaringsperiode
    1. Den maksimale opbevaringsperiode for cookies og andre lignende sporingsoplysninger afhænger af formålet med den enkelte cookie eller sporingsoplysning.
    2. Opbevaringsperioderne for de enkelte cookies og lignende sporingsoplysninger fremgår af cookiepolitikken.

 M) Formål - TV-overvågning med henblik på at skabe sikkerhed og tryghed for vores ansatte og kunder, at forebygge og opklare kriminalitet og andre utryghedsskabende hændelser, at beskytte aktiver og værdier og tilvejebringe forsikringsmæssig dokumentation, herunder dokumentation i forbindelse med tyveri, ulykke og tilskadekomst, at forebygge og opklare uautoriseret indtrængen på vores ejendom.

  1. Type af personoplysninger
    1. Billedmateriale fra TV-overvågning
    2. Tidspunkt
  2. Retsgrundlag
    1. Vores legitime interesse i at sikre formålene. (GDPR art. 6, stk. 1, litra f)
    2. Hvis billedmaterialet fra TV-overvågningen viser strafbare forhold eller indeholder følsomme oplysninger, er retsgrundlaget for vores behandling databeskyttelseslovens § 8, stk. 3-5, henholdsvis GDPR art. 9, stk. 2, litra f (forfølgning af retskrav).
  3. Opbevaringsperiode
    1. Vi sletter personoplysningerne senest 30 dage efter, at de er optaget, medmindre de skal bruges som dokumentation i forbindelse med konkrete sager.

10.2. Særligt om profilering

I forbindelse med markedsføring til dig, herunder besøg på vores hjemmeside, sociale medie profiler, modtagelse af vores nyhedsbrev, medlemskab til Mit ILVA, behandler vi dine oplysninger for at foretage profilering, dvs. bl.a. med henblik på at evaluere, analysere eller forudsige forhold angående dine personlige præferencer, interesser og adfærd til brug for markedsføringsaktiviteter.

Oplysningerne som behandles i den forbindelse, kan omfatte alle oplysningerne beskrevet under pkt. 1.

I forbindelse med disse aktiviteter anvendes data fra tredjeparter, som bliver sammenkørt med de personoplysninger, som vi er i besiddelse af.

10.3. Hvem deler vi personoplysninger med?

Alt afhængig af dine aktiviteter kan vi videregive dine personoplysninger til følgende overordnede kategorier af leverandører, samarbejdspartnere og data behandlere, der har brug for det med henblik på at opfylde behandlingsformålene anført ovenfor, eller til dem, som vi i henhold til gældende lovgivning er forpligtet til at udlevere dine data til.

  • Drifts- og softwareleverandører samt andre data behandlere
  • Revisor, advokat og bankforbindelser
  • Leverandører og samarbejdspartnere
  • Myndigheder

Listen er ikke udtømmende, hvilket betyder, at vi kan komme ud for at videregive dine personoplysninger til andre.

Data behandlere kan alene tilgå og behandle personoplysninger på vegne af ILVA i medfør af vores udtrykkelige instrukser og med henblik på at opfylde specifikke formål fastsat i en skriftlig databehandleraftale mellem ILVA og databehandleren.

Optager du et lån via ILVAs finansielle samarbejdspartner, sker dette helt uden om ILVA og alene med vores finansielle samarbejdspartner. ILVA har ikke adgang til disse data. Derfor opfordrer vi dig altid til at læse persondatapolitikken for vores finansielle samarbejdspartner.

10.4. Overførsel af personoplysninger til tredjelande

I det omfang personoplysninger overføres til tredjelande, sikrer vi et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau ved indgåelse af EU-standardkontrakter med modtageren af oplysningerne med implementering af eventuelle supplerende sikkerhedsforanstaltninger, eller ved at sikre, at modtagerne som minimum er underlagt særlige certificeringsmekanismer, eller at disse udgør "sikre" tredjelande godkendt af EU-Kommissionen.

Du kan anmode om en kopi af overførselsgrundlaget ved at kontakte os via ovenstående kontaktoplysninger.

10.5. Rettigheder

Du kan til enhver tid anmode om indsigt i, berigtigelse samt sletning af dine personoplysninger. Derudover kan du begrænse vores behandling af dine personoplysninger, gøre indsigelse mod behandlingen samt udøve din ret til på visse betingelser at få udleveret og overført dine personoplysninger til en anden dataansvarlig (retten til dataportabilitet).

Har du givet samtykke til behandlingen af dine personoplysninger, kan du til enhver tid tilbagekalde dette samtykke ved at kontakte os via. En tilbagekaldelse vil dog ikke berøre behandling af personoplysninger, som har fundet sted forud for tilbagekaldelsen.

Ønsker du at anvende dine rettigheder, kan du kontakte os via ovenstående kontaktoplysninger.

10.6. Klagemuligheder

Du kan til enhver tid klage til Datatilsynet over vores behandling af dine personoplysninger via nedenstående kontaktoplysninger:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf. 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk

10.7. Ændringer af privatlivspolitikken

Denne privatlivspolitik vil blive opdateret og ændret med jævne mellemrum, herunder når det er nødvendigt som følge af lov- og praksisændringer på databeskyttelsesområdet. Du bør derfor løbende holde dig orienteret om ændringer af privatlivspolitikken. Visse ændringer kommunikeres direkte til dig pr. e-mail, og det kan forekomme, at du bliver anmodet om at acceptere væsentlige ændringer.

Dato for seneste ændring af privatlivspolitikken: 30.11.2023