IT
Vores IT afdeling i ILVA sikrer at al vores IT drift operer stabilt og sikkert. Det er alt fra den tekniske drift til support af vores brugere via. Vores helpdesk. En anden, og mindst ligeså vigtig del, af teamets tid indebærer udvikling af ILVAs eksisterende IT forretningsapplikationer og principper.
Tanjas historie
Hvad gør ILVA til en god arbejdsplads?
”Jeg synes, at hele ILVA-kulturen giver et særligt fællesskab. Jeg oplever, at de kollegaer, jeg snakker med i løbet af dagen, bruger vores værdier i måden, vi snakker til hinanden på. Gode kolleger har altid betydet meget for mig, og det, at folk er venlige og taler pænt og har en god tone overfor hinanden, synes jeg er vigtigt.”, forklarer Tanja.
Hvordan får man succes i jobbet?
For at få succes og rykke sig i jobbet som IT Konsulent hos ILVA handler det meget om selv at være nysgerrig for at lære og arbejde intensivt med de opgaver, man sidder med. Hvis man har det på plads, så kan man komme rigtig langt. Hos ILVA vægter vi den rette indstilling og adfærd højt. Vi tror på, som Tanja udtaler, at alt kan læres:
”Du skal være nysgerrig på systemer og være kvalitetsbevidst om det, du laver. De ting, vi sætter i drift, skal gerne påvirke virksomhedens positivt. Derfor er det også vigtigt, at man er grundig i sit arbejde. Selvfølgelig skal du gerne have noget IT-viden og gerne have ”flair” for systemerne og erfaring indenfor IT. Men alt kan læres.”, slutter Tanja.
Benjamins historie
Hvordan ser en typisk dag ud for dig?
I ILVAs IT-afdeling er der ikke to dage, der er ens. Der er opgaver nok at tage sig til – både Benjamins egne, men også afdelingens overordnede opgaver, og de er gode til at hjælpe hinanden med at dække ind og sparre.
”Det er meget forskelligt fra dag til dag, hvad der lige er behov for, at jeg laver. Jeg ved aldrig rigtig, hvad jeg møder ind til. Jeg laver normalt IT-support, hvor jeg supporterer resten af ILVAs medarbejdere. Foruden supportdelen, har jeg også fingrene nede i, at administrere servere og IT-sikkerhed, og hvis netværket går ned, kan det også være mig, der skal hjælpe med det”, siger Benjamin og fortæller, at netop dét er med til, at man konstant dygtiggøre sig og bliver bedre. Når der pludselig skal løses en opgave med noget, man aldrig har prøvet før, så vil en positiv tilgang med gå-på-mod, udvide ens kompetencer.
Hvad elsker du mest ved dit arbejde?
”Jeg kan mærke, at det jeg gør, gør en forskel. Hvis jeg ikke kan mærke dét, så kan det være lige meget. Og derudover elsker jeg også mit arbejde, fordi jeg også har en personlig interesse for det, jeg laver. Det er vigtigt for mig, det ikke bare er et arbejde, jeg løser fra 8-16 hver dag. Det er faktisk noget, jeg tager med mig hjem, fordi jeg også godt kan lide at lave det i min fritid. Så arbejde og fritid flyder nogle gange lidt sammen. Men det er netop fordi, jeg godt kan lide det”, siger Benjamin.