Social ansvarlighed
Vi ønsker at tage et samfundsmæssigt ansvar for, hvordan miljøet og menneskerne omkring os påvirkes af aktiviteterne i vores virksomhed, og anerkender at der altid er noget der kan forbedres.
Vi tager ansvar for vores kunder
Vi lægger stor vægt på sikkerhed og produktkvalitet – det er i sidste ende selvfølgelig til gavn for vores kunder. Lovgivning, der har en direkte betydning for vores kunder, har ekstra høj prioritet. Blandt andet har vi fokus på at nedbringe anvendelsen af farlige ftalater og kemikalier i overensstemmelse med REACH, EU's kemikalielovgivning, og ftalat- og fødevarelovgivning. Vi har også fokus på at sikre lovligt træ for at leve op til EU’s tømmerforordning (EUTR).
Vi tager ansvar for vores leverandører
Siden 2011 har vi stillet krav om ansvarlig adfærd til vores leverandører gennem vores Code of Conduct. Kravene vedrører miljø og klima, produktsikkerhed, etik og dyrevelfærd. Vi kræver blandt andet, at medarbejderne på produktionsstederne har ordentlige arbejdsforhold, og at produktionen foregår på en miljø- og klimamæssig ansvarlig måde.
Sammen med en række toneangivende virksomheder er vi også medlem af amfori Business Social Compliance Initiative (amfori BSCI). Herigennem holder vi øje med, om kravene efterleves af vores leverandører via eksterne audits og sikrer, at de sociale forhold løbende forbedres.
Dyrevelfærd
Vi accepterer ikke dyremishandling. Vores leverandører forpligter sig kontraktmæssigt til kun at levere dun og fjer fra slagterier – altså fra fjerkræ, der er slagtet. Vi har løbende punktet på dagsordenen, når vi er i dialog med vores leverandører. Gennem kontroller, samhandelsdokumenter og leverandørbesøg sikrer vi, at vores leverandører ikke køber dun og fjer, der er er plukket fra levende fugle.